NYHETER

– Filmen viser ekte mennesker med ekte følelser

For produsenten bak Brystkreftforeningens nye reklamefilm var det viktig å bruke mennesker som har en ektefølt relasjon til brystkreft. Mange av foreningens medlemmer stilte derfor opp, blant dem Siv Hauglann (37).

Her er Brystkreftforeningens nye reklamefilm

Brystkreftforeningen har laget ny reklamefilm. Se resultatet her:

Krafttak for forskning

Krafttak mot kreft er Kreftforeningens årlige innsamlingsaksjon, hvor vi i uke 10 og 11 i 2015 samler inn penger til forskning på personlig tilpasset kreftbehandling.

Brystkreftforeningen under 40s landssamling.

Den årlige landssamlingen for unge berørt av brystkreft i form av diagnose eller mutasjon i brystkreftgenet, er en gylden mulighet for å treffe og bli kjent med andre i samme situasjon. Årets landssamling foregikk 26.-28. september i Tromsø, også kalt «Nordens Paris». I år var det duket for 20-års jubileum, noe som satte litt ekstra glans over landssamlingen.

– Vi må huske å leve hver dag

Onsdag morgen gikk startskuddet for årets Rosa sløyfe-aksjon. I tillegg til taler, sang og lansering av årets Rosa sløyfe-pin, fikk de fremmøtte også høre en kvinne sette ord på livet som uhelbredelig kreftsyk.