NYHETER

Krafttak for forskning

Krafttak mot kreft er Kreftforeningens årlige innsamlingsaksjon, hvor vi i uke 10 og 11 i 2015 samler inn penger til forskning på personlig tilpasset kreftbehandling.

Brystkreftforeningen under 40s landssamling.

Den årlige landssamlingen for unge berørt av brystkreft i form av diagnose eller mutasjon i brystkreftgenet, er en gylden mulighet for å treffe og bli kjent med andre i samme situasjon. Årets landssamling foregikk 26.-28. september i Tromsø, også kalt «Nordens Paris». I år var det duket for 20-års jubileum, noe som satte litt ekstra glans over landssamlingen.

– Vi må huske å leve hver dag

Onsdag morgen gikk startskuddet for årets Rosa sløyfe-aksjon. I tillegg til taler, sang og lansering av årets Rosa sløyfe-pin, fikk de fremmøtte også høre en kvinne sette ord på livet som uhelbredelig kreftsyk.

Velkommen til åpning av Rosa sløyfe-aksjonen 2014

Onsdag 1. oktober går startskuddet for den 16. Rosa sløyfe-aksjonen i Norge, og du er velkommen til å delta. Aksjonsstarten markeres med lansering av årets nye Rosa sløyfe-pin, designet av Camilla Prytz.

Fruktbart samarbeid på Nordisk Konferanse

Erfaringsutveksling Nordisk

Nordisk Konferanse 2014 er historie, men med seg fra helgens begivenhet tar de nordiske brystkreftorganisasjonene med seg et enda tettere samarbeid.