Menn kan også få brystkreft. I årets første utgave av Athene får du møte Brystkreftforeningens kontaktperson for denne gruppen. Han bruker sin erfaring til å hjelpe andre menn som får diagnosen, og gir et innblikk i hvordan det oppleves å få brystkreft som mann.

For noen kan det være utfordrende å bli gravid etter kreftbehandling, men det er mulig å få barn på andre måter. I denne utgaven av Athene får du lese historien til en ung kvinne som ble fostermor etter brystkreftbehandlingen.

I tillegg kan du blant annet lese om hvordan strålebehandlingen har endret seg de siste tiårene, samt om pågående forskning ved Kreftregisteret som skal legge til rette for enda mer informerte valg når det gjelder deltagelse i Mammografiprogrammet.

Ellers kan Athene også by på tre nye, faste spalter i 2018. Brystkreftforeningen under 45 har fått sin egen spalte, og det samme har fagleder i Brystkreftforeningen. I tillegg vil Athene gjennom spalten «Medlemmene deler», en tradisjonell 5 på gata-spalte, synliggjøre flere av medlemmene i Brystkreftforeningen og deres erfaringer.

Ønsker du å delta i 5 på gaten-spalten? Send redaksjonen en epost på post(at)brystkreftforeningen.no.