- Det bare skjedde. Jeg husker ikke hvorfor jeg gjorde det, men så endte det med å bli kjempebra, sier Victoria Engan til NRK.

Hun refererer til Spleis-aksjonen som har tatt helt av, etter at hun kastet BH-en sin opp på scenen under konserten til Stian "Staysman" Thoresen under Gata-festivalen på fredag. Til nå er det kommet inn hele 45 150 kroner, som i sin helhet skal gå til Brystkreftforeningen.

Til NRK sier Stian "Staysman" Thorbjørnsen at han synes det er moro å få kastet undertøy etter seg. Han forklarer at hele spleisen kom i gang da bandet ville samle inn penger til en ny BH til Vicoria.

- Men så kom det inn så mye penger at vi ble enige om å gi det til noe fint, sier han til NRK.

Han avslutter med å love at han heretter skal donere kr 100 for hver eneste BH som kastes etter ham.

Styreleder Ellen Harris Utne synes det er fantastisk at Brystkreftforeningen får en gave på kr 450150 (eller mer) og lover at pengene skal gå til forskning.