Tekst: Redaksjonen
Bilde: Stockfoto

Det er ikke hver dag man får en stor og overraskende gave i fanget. Jubelen var derfor stor i Brystkreftforeningens sekretariat da gladmeldingen tikket inn på e-post.

Høsten 2021 hadde DNB en #huninvesterer-turné rundt i Norge. De inviterte inn kvinner for å lære mer om investeringer for å tette kapitalgapet mellom kvinner og menn.

– Banksjefene i mange av byene valgte Brystkreftforeningen som mottaker av billettinntektene fra arrangementene, og vi ønsker derfor å donere 100 000 kroner til dere for det viktige arbeidet dere gjør, forteller markedsrådgiver Benedicte Bolstad i DNB.

Viktig bidrag

Styreleder Ellen Harris Utne lover at gaven skal komme mange brystkreftberørte til gode.

– Stadig flere overlever brystkreft, og det er vi veldig glade for. Men det betyr også at svært mange sliter med senskader etter behandling. Vi jobber for at flere skal få bedre livskvalitet etter brystkreft, sier Harris Utne.

Hun forteller at andre viktige fokusområder i Brystkreftforeningen fremover er utvidelse av Mammografiprogrammet og kortere behandlingstid i Beslutningsforum for godkjenning av livsforlengende medisiner.

– Tusen takk til DNBs banksjefer for at dere valgte å gi billettinntektene til oss og dermed bidra til dette viktige arbeidet, avslutter styrelederen.