- Etter lang tids planlegging og drømmer om å lage et minneverdig Prosjekt Pupp 2014, så kan nå jeg og resten av styret og alle de andre frivillige puste ut, sier Opofte gjennom prosjektets Facebook-sider.

Kulturarrangementet ble avviklet i Stavanger lørdag. Selv om det kom færre folk enn arrangøren hadde håpet på ved dagdelen av arrangementet, ble Aftenpuppen lørdag kveld en braksuksess.

- Det ble stinn brakke og hadde det ikke vært for at jeg allerede har brukt ordene magisk og fantastisk om det prikkfrie arrangementet på dagtid, så hadde jeg beskrevet kvelden akkurat slik, sier Opofte, og takker videre flere av dem som bidro til å skape en minnerik kveld i Stavanger.

- Det var øyeblikk jeg mistet munn og mæle og måtte tørke noen gledestårer. For en gjeng, for en stemning, for en auksjon! sier hun.

130.000 til Brystkreftforeningen
Et av målene med arrangementet er å skape økt kunnskap om arvelig bryst- og eggstokkreft. For andre gang går inntektene fra arrangementet til Brystkreftforeningen.

Fungerende daglig leder i Brystkreftforeningen, Eva Michelsen Ekroll, var på plass i Stavanger for høytidelig overrekkelse av de 130.000 kronene som kom inn ved årets arrangement. Inntektene er øremerket formål som skal komme medlemmer med økt risiko for brystkreft grunnet arv til gode.

- På vegne av Brystkreftforeningen er jeg utrolig takknemlig og ydmyk over alt Silje Opofte og Prosjekt Pupp har klart å få til. Aftenpuppen på lørdag ble en opplevelse jeg sent vil glemme, og noe av det mest fantastiske jeg har sett av god, norsk dugnadsånd og engasjement! sier Ekroll.

- Brystkreftforeningen vil takke Silje og hele prosjektgruppen i Prosjekt Pupp og gratulere med vel gjennomført arrangement, sier hun videre.

Mottok utmerkelse
Opofte gikk heller ikke tomhendt hjem fra arrangementet. Hovedstyret i Brystkreftforeningen besluttet å gi Opofte foreningens omsorgsfigur for hennes omtanke og omsorg for en viktig pasientgruppe.

- Der og da føltes utmerkelsen som en Oscar-statuett, sier Opofte blidt, og legger til at hun var totalt uforberedt på utmerkelsen.

- Jeg mistet litt munn og mæle, det var helt uventet. Jeg er selvfølgelig veldig takknemlig, sier hun.

Og med helgens opplevelse friskt i minne, er Opofte klar på at det blir flere utgaver av Prosjekt Pupp.

- Totalt sett var arrangementet en knallsuksess. Noen ting lærte vi selvfølgelig av det, men de tar vi med oss til neste gang. For det blir flere utgaver, sier hun.