200 deltakere har meldt sin ankomst siden påmeldingen til Nordisk konferanse åpnet i vår. I tillegg til deltagere fra de norske lokalforeningene, Under 40-gruppa og foreningens hovedstyre, kommer det også mange kvinner fra de nordiske søsterforeningene.

- Det er viktig å møtes på denne måten, både for det sosiale og for å få faglig påfyll og kunnskap. Jeg håper alle lokalforeninger som har mulighet til å delta, prioriterer dette ved å sende en eller to personer, sier Olaug Høie Mortensen, styreleder i Brystkreftforeningen.

Nordisk konferanse ble første gang arrangert i 1977, og er et møtested for de nordiske brystkreftorganisasjonene for å utveksle erfaringer og utvikle samarbeid på tvers av landegrensene. Forrige konferanse ble arrangert i Stockholm i 2012. I år er det den norske Brystkreftforeningen som er vertskap, og konferansen pågår i Oslo fra fredag 12. til søndag 14. september.

Du trenger ikke å være medlem av Brystkreftforeningen for å delta, alle som er interessert i brystkreftsaken er velkomne.

Hvis du ønsker å delta på konferansen, kan du melde deg på ved å klikke på denne lenken.

Mer informasjon om konferansen og foreløpig program, finner du ved å klikke her.