Mange har et stort ønske om å støtte en sak de brenner for. En form for støtte er frivillig arbeid, en annen er pengegaver. Gjennom Facebook oppretter mange sine egne innsamlingsaksjoner der de ber sine venner om donasjoner til hjertesaken sin. Og nå er det mulig å gi bidrag til Brystkreftforeningen via Facebook.

Brystkreftforeningen står nå på listen over godkjente, registrerte mottakere og kan enkelt søkes opp på Facebook.

- Jeg er veldig glad for at vi nå kan åpne opp for donasjoner fra enkeltpersoner også gjennom Facebook.  Penger til Brystkreftforeningen hjelper oss i vårt arbeid for å gi brystkreftrammede og deres familier bedre livskvalitet, både når det gjelder medisin, behandling og omsorg, sier Ellen Harris Utne, styreleder i Brystkreftforeningen.

Daglig leder i Brystkreftforeningen, Beate Christine Wang, forsikrer om at alle eventuelle donasjoner går til foreningens aktiviteter.
-  Hver lille gave har betydning for vårt arbeid. Vi behandler testamentariske gaver og andre donasjoner med både diskresjon og profesjonalitet.

Her kan du lese mer om hva Facebook selv skriver om innsamlingsaksjoner.