Å gi plass og rom for familien under julehøytiden er viktig. Likeså viktig er det å huske det i hverdagen. Noe vi lett glemmer når vi har det travelt. Det å kunne se hverandre og lytte til hverandre, er veldig viktig skal vi sammen oppnå noe. Og det er jo derfor vi er med i Brystkreftforeningen, fordi vi vil oppnå noe for de som er brystkreftberørte. Og det gjelder familiemedlemmer også, søsken, partner, foreldre, tanter, onkler, besteforeldre, venner og kolleger blir berørt når en av ens nærmeste får kreft. Og det er viktig at vi også tar vare på familien når alvorlig sykdom rammer. Viktig i julen, men også ellers i året.

Vakre julesanger høres fra konsertrom og kirkerom, i private hjem og på gaten. Noen har tekster knyttet til det kristne budskap mens andre ikke har det. Men de fleste tekstene sier noe om fellesskap, kjærlighet og omsorg. Og akkurat det håper jeg vi klarer å oppnå sammen i Brystkreftforeningen, et rikt fellesskap. Sammen er vi sterke - sammen for livskvalitet og glede.

Med dette vil vi ønske dere som feirer jul en riktig god og fredfull høytid. Til alle våre medlemmer sender vi våre beste ønsker om flott overgang fra det gamle til det nye året og gode dager fremover.

På vegne av Hovedstyret,
styreleder Ester-Johanne Sande.