Brystkreftforeningen Ytre Namdal inviterer til regionkonferanse for brystkreftrammet og pårørende i Sør- og Nord-Trøndelag på Rørvik i Nord-Trøndelag helgen 15. – 17.mars 2013. Konferansen er lagt til den helgen den årlige Skreifestivalen går av stabelen på Rørvik. Vi vil kombinere foredrag og deltakelse i festivalaktiviteter for våre konferansedeltakere. Vi gjør dette for å få gode rammer for arrangementet; noe som kan gi påfyll, energi og mulighet til å bli kjent med andre i samme situasjon. Skreifestivalen er en mat- og kulturfestival med den utsøkte råvaren skreien i sentrum.

Fra den faglige delen av programmet kan nevnes temaene "Mestring", "Den gode samtalen" og " Hvordan er/var det å være barn av brystkreftopererte?". Vi har dessuten vært så heldige å få "P4-megga" (journalisten) Lise Askvik til å komme og holde foredraget "Mitt år med brystkreft". Sistnevnte vil bli arrangert som et åpent foredrag i Norveg, i samarbeid Skreifestivalen.

Les mer på Brystkreftforeningen Ytre Namdals nettside