Siden 2013 har Unilabs solgt nøkkelringer med tre størrelser kuler som skal få kvinner til å sjekke brystene sine.

Det er 9 kvinner hver dag i Norge som får diagnosen Brystkreft og Unilabs bidrar til at dette skal oppdages så tidlig som mulig. Den minste kulen på nøkkelringen viser hvor liten kulen kan være når den blir oppdaget.

Unilabs selger disse nøkkelringene for å sette fokus på at kvinner må undersøke seg selv og hvert år har de gitt av overskuddet til Brystkreftforeningen. Brystkreftforeningen er utrolig takknemlig for denne støtten og den jobben Unilabs gjør for å sette fokus på mammografi. I år ble sjekken på kr 94 600.- som Brystkreftforeningen øremerker til forskning.

Torsdag 29. august var Styreleder Ellen Harris Utne og administrativ leder Anne Holo Kristoffersen fra Brystkreftforeningen på besøk hos Unilabs og fikk overrakt en sjekk på beløpet.