I årets andre utgave av Athene kan du blant annet lese om de nye retningslinjene fra NBCG om fertilitetsbevarende tiltak for unge brystkreftdiagnostiserte.

– Jeg tror vi må bli flinkere til å informere og veilede på dette området, sier overlege Anna Barbro Sætesdal, som har sittet i arbeidsgruppen som har utarbeidet retningslinjene som i vår var ute på høring.

I tillegg får du i Athene 2/2016 blanet annet møte sju kvinner som er på rehabiliteringsopphold etter brystkreft, og fysioterapeut Henri Henell deler sin tips til øvelser for leddrulling og økt bevegelighet.

Athene er Brystkreftforeningens medlemsblad, og gis ut fire ganger per år. Ønsker du å motta medlemsbladet? Meld deg inn i Brystkreftforeningen ved å bruke dette innmeldingsskjemaet. Pris for medlemskap finner du på denne siden.