Prisen ble utdelt til en av Brystkreftforeningens lokalforeninger på bakgrunn av en aktivitet gjennomført i 2014. Prisvinneren ble stemt frem av deltagerne på helgens konferanse.

Blant de fire nominerte var det Brystkreftforeningen Fredrikstad/Sarpsborg som vant. Prisen fikk de for sine «kafétreff», hvor de har samarbeidet med Prostataforeningen og Gynkreftforeningen. I tillegg har foreningen fått med kreftkoordinator og fysioterapeut på treffene, slik at de oppmøtte har hatt muligheten til å stille spørsmål. Et av målene med aktiviteten var blant annet å inkludere medlemmer som til vanlig ikke deltar på medlemsmøter i foreningen.

Det var tre, lykkelige tillitsvalgte som mottok prisen på vegne av foreningen lørdag kveld.

- Dette var overraskende. Vi visste ikke en gang at vi var nominert, sier Elisabeth Andersen, sekretær i foreningen, som mottok prisen sammen med leder Vigdis Nilsen og kasserer Anne Berit Skjelstad. De tre ønsker også å berømme sin kreative nestleder Janne Stenbeck, som satte foreningen på ideen med treffstedet.

Til stor applaus fra salen mottok prisvinneren et gavekort på 10.000 kroner, som foreningen kan bruke til en foredragsholder i forbindelse med aktivitet i lokalforeningen.

Tillitsvalgtkonferansen er en opplæringskonferanse for ledere, kasserer og sekretærer i Brystkreftforeningens lokalforeninger. Du kan lese mer om hvilke konferanser og kurs Brystkreftforeningen tilbyr her.