Holmenkollen Rosa

Rosa sløyfe har som hovedmålsetting å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft og samle inn penger til brystkreftforskning. Dette må sies å være oppfylt:

• 3 biler fra sør til nord hadde 40 stopp, med informasjon om aksjonen og sykdommen, og salg av effekter.
  • Det ble gjennomført 16 temamøter landet rundt. De viktigste temaene som gikk igjen var ventetid og rekonstruksjon.
  • Over 250 000 personer bar Rosa sløyfe i solidaritet for brystkretrammede.
  • «Pink Power Dance» skapte danseglede, YouTube-suksess på Internett og var mellom annet stort pauseinnslag på Rosenborg-kamp på Lerkendal.
  • De to store politiske markeringssakene i 2011 var ventetid på diagnose, utredning og rekonstruksjon. Her fikk vi uventet drahjelp fra P4-programleder Lise Aksvik, som ble diagnostiert bare dager før aksjonen var i gang.
  • Fan-siden på Facebook «Rosa sløyfe» har per dags dato 173 341 tilhengere. Det er det nest høyeste antall medlemmer på en norsk side, bare slått av stiftelsen Organdonasjon.
  • Nærmere 4000 personer kjøpte en Rosa sløyfe til sitt profilbilde på Facebook. Dette gav cirka 100 000 kr i inntekter.
  • I 2011 inviterte vi bloggere, media og bedrifter til å sette en Rosa sløyfe-banner på sitt nettsted. 670 bloggere, 27 mediebedrifter og 44 bedrifter tok utfordringen! Dette resulterte i 11,5 millioner visninger.
  • Estimert annonseverdi av årets aksjon er 25,5 millioner kroner.
  • Målsettingen for aksjonen 2011 var å samle inn 13 millioner kroner. I mars 2012 står det 16, 6 millioner kroner på konto!
  • 88 % av alle personer over 15 år har hørt om Rosa sløyfe. En økning på 5 % fra 2010.
  • I 2010 hadde Rosa sløyfe 743 oppslag i media. I 2011 skapte vi 69 % økning med hele 1258 oppslag!
  • Oktober ble avsluttet med Rosa sløyfe-show på Latter, Aker Brygge. Åse Kleveland var konferansier, og Cecilie Steinmann Neess, Lisa Tønne, Linn Skåber og Øyvind Loven underholdt til fullsatt sal.
  •

Lokalforeningene samlet inn til sammen 3,2 millioner kroner i 2011, en økning fra 2010 på kr. 722 830. Dette ble muliggjort gjennom en enorm dugnadsinnsats ved å ha delta på informasjonsturneen, bidra til folkemøter og salg av aksjonseffekter i mellom annet sentrum og sykehus landet over. Sammen med alle sponsorene utgjør lokalforeningene det største inntekstgrunnlaget til Rosa sløyfe-aksjonen.

Her finner du oversikt over forskningsmidler som er tildelt i 2011 fra Rosa sløyfe.
Ønsker du å støtte Rosa sløyfe-aksjonen?
Her er oversikt over Rosa sløyfe-produktene