Kreftforeningen og Forening for brystkreftopererte – Rosa sløyfe
For trettende år på rad gikk Rosa Sløyfe-aksjonen av stabelen i 2011. Med 250 000 sløyfebærere begynner det å likne en folkeaksjon i kampen mot brystkreft. For Rosa Sløyfe-aksjonen er sponsorene alfa og omega, og gjennom blant annet Lindex, Coop og nykommeren Clas Ohlson blir det satt fokus på denne kreftformen – samtidig som foreningens partnere også tjener penger. Et eksempel på vinn-vinn situasjon, mener juryen, som belønner jobben som kun to årsverk står bak, med en nominasjon i "Årets Kampanje".

Rosa sløyfe var nominert sammen med IKEA, WWF og Trigger – Earth Hour, SpareBank1 og Kitchen – Sammen får vi ting til å skje, DNB – A til Å og kampanjen til Statoil og Gambit Hill & Knowlton – Teach First Norway. I celebert selskap gikk Sparebank 1 og Kitchen av med seieren, under prisutdelingen i Oslo 1.februar. – Kjedelig at vi ikke nådde helt opp i år, men dette er uansett et fint bevis på at Rosa sløyfe kan hevde seg blant store aktører som Statoil og DnB. Selv med bare en brøkdel av budsjettet som dem, sier aksjonsleder Marit Sophie Egge.

Les mer om Spot 2012 her. http://sponsorforeningen.itumkunde.no/sider/tekst.asp?side=434