Vi møtes i Regjeringskvartalet klokka 15.45 og går til Stortinget sammen med andre pasientforeninger tilknyttet kreftsaken

Foran Stortinget vil det bli holdt appeller fra initiativtaker Finn Helge Quist, Kreftforeningen, Blodkreftforeningen og Brystkreftforeningen.

Kadcyla ble nylig godkjent etter tre års ventetid, men vi må kjempe videre. Det vil komme nye, livsviktige medisiner som også må godkjennes. Vi trenger å få løftet problematikken slik at systemet for innføring av nye metoder forbedres, og flere pasienter med det kan få tilgang til livsviktige medisiner raskere. Vi kan ikke ha flere tilfeller der pasienter må vente over år for lik tilgang.

Vi trenger deg, din familie, venner og bekjente til å stille opp. Sammen er vår stemme sterkere. Vi demonstrerer i fellesskap og lojalitet med våre medsøstre og brødre som er alvorlig kreftsyke. Flere må gis mulighet til bedre livskvalitet og lenger overlevelse med nye medisiner.

Brystkreftforeningen deltar i demonstrasjonen med to paroler:

• Nei til todelt helsevesen
  • Vi vil også ha EU godkjente kreftmedisiner i Norge

DU ER VIKTIG, KOM OG BLI MED!

Ester-Johanne Sande,
styreleder i Brystkreftforeningen

Følgende deltar og støtter markeringen:

- Kreftforeningen
- Barnekreftforeningen