– Gruppa er til for å møte andre som er i samme situasjon, og gir mulighet til erfaringsutveksling med andre unge, brystkreftberørte, sier Terese Lie, en av initiativtakerne til gruppa.

Det er verken behov for eget styre eller egen økonomi i gruppa, som er tenkt som et lavterskeltilbud for unge medlemmer i Brystkreftforeningen.

– Det er naturlig at medlemmer som sogner til Romerike og Asker og Bærum, samt Groruddalen, også inviteres, selv om gruppen er i regi av Brystkreftforeningen Oslo. Det er tross alt ikke så mange av oss, sier Lie.

Første treff blir onsdag 24. januar fra klokken 17.00 (det er lov å komme senere) på Egon på Byporten, like ved Oslo Sentralstasjon, i Oslo.

– På det første treffet er det naturlig å snakke litt om hva vi ønsker og vil med denne gruppa, og ha en liten idemyldring om videre aktiviteter. Ønsker vi rent sosiale treff, eller vil vi også ha faglige foredrag? Innholdet er opp til medlemmene selv, sier Lie.

Når: Onsdag 24 januar fra kl. 17.00 (det er lov å komme senere)
Hvor: Egon Byporten, Byporten Kjøpesenter, Jernbanetorget 6, 0154 Oslo
Hvem: Brystkreftpasienter/personer med genfeil under 45 år i Oslo og omegn
Hva: Møte andre i samme situasjon, erfaringsutveksling, idemyldring om videre aktiviteter for målgruppen
Kontaktperson: Terese Lie (95 48 34 91 / terese_lie(at)hotmail.com).
Påmelding: Ingen bindende påmelding og du kan komme uten å ha gitt beskjed på forhånd, men av plasshensyn gi gjerne lyd til Terese Lie eller i arrangementet Facebook-gruppa (se under)
Facebook: Gruppen har en lukket Facebook-gruppe, hvor treffet er opprettet som eget arrangement