Tekst: Redaksjonen
Foto: Privat

Det var BH-stuntet under Gata-festivalen 13. august i fjor som var foranledningen til den spontane innsamlingsaksjonen. Victoria Engan kastet BH-en sin opp på scenen under konserten til Stian «Staysman» Torbjørnsen, men hun hadde nok ikke forventet å få så mye oppmerksomhet i etterkant av denne handlingen.

Gave til Brystkreftforenigen

– Jeg trodde aldri det skulle bli så stort engasjement som det ble til slutt, men samtidig er det kult at en så artig greie ble til en del penger til Brystkreftforeningen, sa Stian Torbjørnsen til Brystkreftforeningen i fjor høst.

Bli medlem

Nylig kunne han levere tilbake BH-en under en konsert i Bodø. På Instagram skriver han:

«Bh’n som @xvictoriaengan kasta på scena ifjor sommer endte opp med å samle inn 45.000 kroner til brystkreftforeningen. På høy tid at BH’n kom tilbake til sin rettmessige eier før konserten i Bodø nå på fredag.»

BH

Faksimile fra Avisa Nordland august 2021.

Gi en gave