Havlystparken er et parkanlegg uten make med sin beliggenhet og utsikt ut fjorden. Her har de alt fra det norske til det eksotiske som blomster allé, urtehage, frukt- og rosenlunder, eng og aboret.

Kumlegaarden ligger i hjertet av Drøbak, i bygninger med 250 års historie. Her finner vi vegg og peis fra byggeår og en koselig atmosfære.

• Avreise fra Larvik ca kl. 08:00. Vi har påstigning opp til Horten hvor vi går om bord i fergen som tar oss over til Moss.
  • På fergen er det mulig å kjøpe seg litt formiddagsmat.
  • Vi ankommer Moss og kjører direkte til Hvitsten hvor Ramme ligger flott til nede ved Oslofjorden.
  • Omvisning: «På Ramme finner du Havlystparken, et parkanlegg uten make med sin beliggenhet og utsikt ut fjorden. Her finner du alt fra det norske til det eksotiske: Blomster allé, urtehage, frukt- og rosenlunder, eng og arboret. Alt ivaretas av ansatte som jobber hele året for å få frem det beste naturen har å by på til alle årstider. Skulpturparken inneholder også skulpturer som spenner fra oldtiden via mytologi og klassisk stil til vår egen tid. Her får du oppleve verk fra kunstnere som Frans og Nico Widerberg, Peter Linde, Mariann Heyerdahl og Per ung». Vi bruker litt tid etter omvisningen til å besøke gårdsbutikk, havekunstutstillingen og besøksgården.
  • Til avtalt tid møter vi i bussen og kjører til Drøbak hvor vi skal spise på Kumlegaarden. Her får vi servert en 2-retters bestående av hovedrett med dessert og kaffe.
  • Til avtalt tid møtes vi i bussen og kjører samme rute tilbake til hjemstedene.
  • Les mer på hjemmesidene: https://ramme.no/ Les mer om havlystparken: https://ramme.no/havlystparken/

Påmelding innen 14. mai til Liv Braastad Johansen, e-post sekretaer.vestfold@brystkreftforeningen.no eller SMS til 918 54 930.  Egenandel på kr. 600,- skal betales innen samme dato til ktonr. 1594.32.11113 .