Tekst: Solveig Brekke Weltzien
Foto: Privat

– Dette er virkelig en gledens dag! Jeg klarte ikke å sove før klokken var over 6 i dag morges fordi jeg var så spent, etter som dette betyr så mye for meg, sier May Nilsen.

Mandag morgen godkjente Beslutningsforum for nye metoder Enhertu som behandling for inoperabel eller metastatisk HER2-lav brystkreft. Les protokollen her.

Les også: – Jeg er overrasket, lettet og veldig, veldig glad!

BLI MEDLEM

Letter på presset

– Jeg er så utrolig lettet over at jeg nå kan få Enhertu i det offentlige. Dette kommer til å lette veldig på det presset jeg har følt på over lengre tid, sier hun.

Lørdag fortalte May til Brystkreftforeningen at hun har solgt boligen sin for å kunne finansiere behandling i det private. Mandagens beslutning vil trolig bety at hun får dekket behandlingen av det offentlige.

Les hele intervjuet her: Føler at hun er altfor ung til å gi opp

Kvinne smilerMandag 25. september 2023 er en gledens dag for May Nilsen, som har metastatisk HER2-lav brystkreft.