Brystkreftforeningen har jobbet for å få godkjent flere livsviktige medisiner i det offentlige helsevesenet. Godkjenning av Enhertu, Trodelvy, Lynparza og Keytruda gjør at mange nå får tilgang til medisiner som reduserer risikoen for tilbakefall og gir brystkreftpasienter med uhelbredelig brystkreft mulighet til å leve lenger med bedre livskvalitet.

Bli medlem

Vi kjemper for at Mammografiprogrammet skal utvides, slik at alle norske kvinner mellom 45 og 74 år inviteres til screening. En slik utvidelse vil bidra til at flere overlever brystkreft og med bedre livskvalitet.

Kalsium på blå resept

Vi vil fortsette å kreve at brystkreftpasienter skal få dekket tabletter som forebygger benskjørhet! Vi anser det som diskriminering av våre medlemmer at flere andre pasientgrupper får Calcigan Forte på blå resept, mens brystkreftopererte må betale for tablettene selv.

Vi har, i samarbeid med Kreftforeningen, gjennomført en vellykket Rosa sløyfe-aksjon som vil gi et rekordstort beløp til livsviktig forskning på brystkreft.

Dette er et lite utvalg av sakene vi jobber for.

Les medlemsbladet Athene (PDF, 26MB)

Forsiden av Athene